fredag 28 januari 2011

Lite roligheter...

Maxxen nyss:
Pappa kan du läsa det här?
Ja, sa Lasse och började läsa upp en inköpslista.
Jaa, sa Maxxen efteråt, det var bra skrivet....


När jag och Max gick ut till tvättstugan nu ikväll utbrister han:
Du behöver inte vara rädd för vargar mamma. Jag har superkrafter och kan rädda dig...

Zindragulligt:
Imorse gullade jag med Zindra. Jag kallade henne för gullegris. Hon tittade på mig. Jag sa gullegris igen och hon spärrade upp sina öron ordentligt nu. Så jag kallade henne åter Gullegriiis. Då sprang hon från mig!! Hon sprang och hämtade sin rosa fina gris och la den framför mina fötter...

Imorse var det en trött matte som gav Zindra frukost. Jag bara la ner hennes skål och fortsatte med det jag höll på med. Några minuter senare kollar jag ner. Då sitter hon fortfarande och stirrar på maten... Dumma matte hade inte sagt varsågod!!! Så jag sa givetvis Varsågod, och sedan åt hon med god aptit!

Nu är jag trött efter 5 nätters jobbande av 6. Blir för mkt av det goda ibland. Nu blir det kvällsmat. Fredagsmys. Kycklingrulle. Kram på er!

1 kommentar:

  1. Tänk vad roliga kommentarer man får från de små kloka barnen. Bra du skriver ner dem! Det där med Zindra känner jag igen, Geisha är likadan och väntar duktigt till man sagt varsågod;) Ha det gott nu och vila dig efter många nätters jobb!Kram

    SvaraRadera