tisdag 11 januari 2011

En härlig dag!

Igår hade vi en helt fantastisk dag på Oasian park. En djurpark med många olika shower med djur. En papegoheshow med olika papegojor som gjorde olika saker. Vad när de gick förbi bakom mig. Otroligt intelligenta fåglar!
Om det blir stavfel nu, så ser jag det inte. Sitter vid poolen och bloggar. :-) Solen lyser på skärmen...
Jaja, efter papegojevisningen var det dax för alligatorer och ormar. Maxxen hade inga fobier alls utan klappade alla djuren de kom med, även en jättestor orm som jag vägrade klappa. Den slickade mig på axeln, hua, hemskt. Att jag ens vågade klappa de andra ormarna berodde på Max. Jag kände mig tvungen att klappa och inte visa rädsla..
Det mest magiska var rovdjursuppvisningen. Jösses. Det var enormt mäktigt. Jag fick tårar i ögonen. Å så otroligt vacker kattugglan är. Vilka vackra ögon. Jag blev förälskad..
Vi avslutade med sjölejonshowen. Vad roligt det var att få se deras uppvisning. Jag vet inte vilken uppvisning som var bäst, alla var så bra på olika sätt! Vilken fantastisk dag vi hade. Maxxen var i sitt esse med alla djur. hans vänner som han sa.
Idag ser jag mörka moln på himlen. Hoppas de håller sig ifrån oss. Vi ska ha en dag vid poolen.
Pyss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar