torsdag 6 januari 2011

Kanarieholmarna

Nu har vi varit på Fuerteventura i några dagar. Helt underbart. På resan dit höll det på att bli katastrof. Vi hade glömt Max insulinampull. Det viktigaste av allt. Suck. Vi vände i Bollebygd och åkte tillbaka. Tur att jag hade beräknat extra tid för oss på Landvetter.
I flyghallen träffade vi Lelle. Lasses lillebror. Han kom och gav oss en hejdåkram och Grattisbrorsankram. Så roligt att se honom igen. Har inte sett honom på evigheter. Vi är rätt dåliga på att hålla kontakten tyvärr.
När vi satt i flygplanet på väg upp i luften sitter Maxxen dödstyst men utbrister hänfört WOW när planet stiger. Det var ett WOW som imponerade.
Resan ner hit gick förvånansvärt bra. Maxxen var en riktig gullunge.

Här nere på Hotell Buganvilla äter vi fantastisk god mat. Jag är riktigt imponerad. Bilder från buffen kommer. Igår åt vi Galamiddag. Då blev vi välkomnade med champange och en drink till Max. Buffen var enorm. Alltså nu snackar vi 6-7 olika sorters fisk, olika kötträtter, skaldjur, m.m. bara efterrättsbuffen var som ett stort konditori. Man kunde välja på säkert 15 olika efterrätter. ( och jag överdriver INTE) Enormt mycket mat!!!
Jag har ärligt talat uppenbara problem med att äta lite här. Det är omöjligt och jag mår illa efter varje måltid utom idag. idag begränsade jag mig och tog verkligen bara det göttigaste. Börjar jag lära mig? :-) I hope so!

Pandan, jag älskar dig för att du tar hand om Zindra och gör det bra!!

Idag var vi inne i centrum. Tog taxi dit, dumma oss. Det är ju en helgdag så alla affärer var stängda. Nåja, vi tog en strandpromenad och drack lite Sangria på en glassbar. Nice. Utsikt över Atlanten. Maxxen stod och "vattenbände". Vi har filmat det. Hoppas Lasse lägger upp den filmen. Han är för söt...

Nu ska vi ha myskväll på altanen. Må gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar