torsdag 30 september 2010

Maxxen är sjuk

Lille Mille är lite snorig och hostig igen. Jag fick skippa min pluggdag och ta hand om honom och Zindra istället. Snyft. Nåja, det gick det med.

På kvällen sitter vi vid köksbordet och äter kvällsmat. Mille:
-Tycker du om vattenmelon?
- Jaa, det gör jag, svarade jag.
- Vad bra. Ica Maxi behöver våran hjälp. Pirater har tagit alla vattenmelonerna och om vi hjälper Ica maxi att fånga piraterna så får vi två vattenmeloner... (han håller upp två kladdiga små fingrar i luften...)

Han var helt seriös när han sa det. Jag tyckte det var en kul ide så jag spann vidare:

-Jaha, hur ska vi lyckas med att fånga alla piraterna då?
- Jag tror inte vi klarar det själva?! Vi får fråga pappa om han kan hjälpa till. Jag är inte riktigt klar med eldbändningen, jag kan bara luft nu. Luft kan jag bända mamma, men eld och vatten är svårare.
- Mmmm, det är ju det...

Jag undrar om vår son verkligen ska bli fotbollsproffs?? Tror väl snarare att han skulle platsa som barnboksförfattare...Vilka storys grabben har!!

Idag blir det Gbg och hälsa på Elisabet. Ska bli jätteroligt att se hur hon med har blivit smalare och finare. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar