tisdag 12 oktober 2010

Kass helg...

Ja, det var inte vanlig trötthet som jag fick i torsdagskväll. På fredagen vaknade jag och kände mig rätt kass. Tog Ipren och kände mig bättre, tänkte att jag ska nog greja att jobba 2 nätter. På eftermiddagen åkte jag med Pandan till akuten för han behövde byta sina mediciner. Där blev jag riktigt kass. Började frysa och en hemsk huvudvärk. Ringde Lasse, bad han ringa jobbet. Rösten började med braka ihop. Nu var det alltså min tur i ordningen att bli sjuk. Suck. Satt där några timmar och led innan jag fick åka hem med Pandan och krypa ner under varma filtar med te och Alvedon/Ipren.
Helgen tillbringades i soffan och sängen. Kommenderade Lasse vad som skulle göras. Rätt roligt faktiskt. Jag låg i soffan och käkade praliner och Ipren och han jobbade. :-) På söndag hade febern släppt och jag mådde lite bättre. Huvudvärken är dock fortfarande kvar. Men halsvärken och febern är som bortblåsta. Esberitox är helt suverän!! Knapra det om ni känner att ni får en förkylning, den stannar liksom av. Helt perfekt.

Vilket otroligt vackert höstväder. Man blir glad och lycklig av detta väder. På tal om lycka kan jag berätta något jättejätteroligt. Vi var i Knalleland igår, gick in på Cubus och provade kläder i storlek 44 och xl. Allt satt perfekt. Köpte en blus i storlek 44. Nu kan jag för första gången på väldigt väldigt länge köpa kläder i vanliga affärer. Helt ljuvligt, jag kan inte fatta att jag har blivit såååå liten!!! Pandan har aldrig sett mig så här smal. Han tycker att jag ser väldigt liten ut nu. Å så har jag ändå lite kvar att gå ner. Spännande värre!! Undrar när jag slutar att gå ner? Undrar hur jag ser ut som smalis? Mitt mål är under 80 till jul och ca 65-70 kg till maj. Det borde jag klara. :-)

Nu ska jag läsa lite innan det blir en till promenad med Zindra. Må gott därute. Pyss

1 kommentar: