lördag 12 juni 2010

Blåsig lördag...

Ojojoj, när jag vaknade tidigt imorse trodde jag att husvagnen och förtältet skulle blåsa iväg. Kunde somna om men funderade mycket på om kyl/frysen som vi hade burit ut och som står precis brevid bilen kunde välta i blåsten...

Vi åkte två bilar hit igår. Lasse hämtade ett begagnat kyl/frys med sin bil och jag tog Mille i min. Jag kom hit först. Numera har vi lås på vårt förtält, Lasse hade påmint mig om att jag ej skulle glömma den lilla nyckeln. Vad gör jag?? Glömde den på hallbordet givetvis. *s* Jag bröt mig in som en tjuv, precis när jag kommer in slår det mig att jag inte heller har nyckeln in till husvagnen. Grejt. Vad kan man göra annat än att skratta åt eländet?
Jag tog bilen till svärmor och svärfar som har en extranyckel till vår vagn. Tur det. Undrar vad det är i tabletterna jag knaprar? ;-) Allt slutade väl i alla fall.

Idag har vi promenerat i stan. Vi skulle göra extranycklar till förtältet men vi får vänta tills måndag med det. Var inne i leksaksaffären med Max och beundrade alla leksaker. Han är helt lost i Bakugan. En liten boll som man rullar/kastar mot en magnetplatta och så löser den ut sig och blir en figur. Det är något slags spel. Svindyrt. Max hade dock supertur, det var rea på ett set som hade kostat 449 kr och nu 199. Han köpte det med sina egna pengar. Nu har han inte en krona kvar i sin plånbok. Men han har verkligen lekt med dessa bollar hela dagen.

"Flytandet" går bra, lite tufft när andra tuggar bara. Snart är det mosfasen, det blir nog lättare, hoppas jag.

Lasse kollar på fotboll. Jag är måttligt road. Nåja, jag få surfa istället och leka med en askass dator. Är glad att jag fick igång den för lite blogg...

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar