onsdag 30 juni 2010

MilleMaxxen

Här kommer lite roligheter som Mille har sagt de senaste dagarna:

Igår ville han inte bli stucken av Lasse när vi skulle bmtesta honom. Han sprang iväg och skrek-
Jag vill inte bli stickad....jag vill inte bli stickad...

Gullungen slapp bli stickad en stund. :-)

Häromdagen gjode han illa sig i foten. Han kom till mig på stranden och var ledsen:
-Jag har gjort illa min fött. Kan du blåsa?? Du behöver inte pussa för den är så sandig...


I lördags lekte Max med två tjejer och båda ville ha Max. Emilia pussade och kramade Max och Nina blev görsotis och skulle slå henne, efter en stund lekte dock alla tre och tjejerna sa att de kunde gifta sig allihop. Max reaktion på månggifte:
- Näää, det blir för jobbigt med två!!!

Snart fyra år och redan såå klok....

Häromdagen sa Max till mig:
Åh mamma du är sååå fin.
Jaså, hurdå? sa jag
Du har såna fina röda på kinderna...

Jag visste inte vad jag skulle svara?!!


Vi njuter av ledigheten här i husvagnen. Jag har börjat komma in i en bra rytm med mat och dryck. Det här kommer att gå finemang. En sakta men säker viktnedgång. Känns riktigt bra det här. Jag njuter av livet i små doser. :-)

Boktipset denna sommar blir definitivt Carin Gerhardsens bok, Mamma, pappa, barn. Jag kunde inte slita mig från den. Den var helt suveränt bra. Vad det är härligt med en bra bok emellanåt. Jag har börjat på en annan bok idag. Lasse fick en bok av sin chef skriven av Ann Heberlein, Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva. Den handlar om ångest. Intressant men inte lika fängslande som Mamma, pappa, barn.

Idag är det två dagar kvar till dopparedagen. Leeer, eller rättare sagt Max födelsedag. Han väntar och längtar. Han vill ha en massa paket, men vet inte vad han vill ha?!!

Puss på er

1 kommentar: