torsdag 3 juni 2010

Nu börjar jag bli nervös

Erkänner.
Vikten har jag så gott som klarat av nu. Har 700 g kvar. Var lite rädd att jag inte skulle klara av det men det gick görbra. Nu kommer rädslan för att allt ska gå bra. Tänk om jag inte vaknar efter narkosen? Tänk om de gör något fel? Läckage i magen? Tänk om de måste skära upp hela mig för att komma åt? Urk. Rädslan och den skrämmande tiden innan man vet något har börjat. Rädslan är som ett litet monster i magen. Suger kraft och ork.

Jag har hunnit med tre nätters jobbande samt en grillfest hos lilla söta Cajsa. Cajsa ordnade en trevlig grillfest efter vårt Previamöte. Det var gött att sitta efter mötet i lugn och ro och tjöta. Synd att inte alla var med. Det var verkligen givande.

Idag skulle Maxxen gjort en svetttest för att kontrollera så att han inte har cystisk fibros. Han har ju varit sjuk hela hösten, vintern och våren varav 2 lunginflammationer. Så de vill utesluta denna hemska diagnos. Nu fick Max inte göra testen för han är förkyld, hostig och snorig. Typiskt. Undrar om det finns en ända på eländet? Han har genomgått tillräckligt nu.

Igår grillade vi på gården. Nice. Bjöd Robban och hans gulliga Carro på en trevlig kväll. Tror de hade kul.

Nu ska jag fixa iordning mig. Vi får hitta på något idag på vår lediga dag. ;-)

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå finfint både med mor och son. Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Härligt att det gick bra. Att du är lite trött efteråt är inte alls konstigt, bara naturligt. Kram!!!

    SvaraRadera