onsdag 9 juni 2010

Hemma

Borta bra men hemma bäst. De var helt underbara på Sofiahemmet. Fantastisk personal må jag säga. Duktiga, kompetenta, bra bemötande.

Vi åkte upp i söndags jag och lilla rara Cajsa. Det har varit så roligt att få vara med denna sprudlande lilla Cajsa. Hon får en att må bra. Tack min underbara Cajsa. Nåja, vi drog upp och hamnade mitt i 6 juniparaden. De ni. Kungen och Drottningen samt Viktoria, Daniel och lillprinsen. :-) Fotade hejvilt med min mobilkamera men den är ju så otroligt seeeg. Höll nästan på att explodera när den inte tog bilderna. Så bilderna på kändisarna är bakifrån. Snyft.

Efter paraden var vi törstiga på öl. Vi satt i de sista solglimtarna på Kungsan och drack lite öl. Ljuvligt gott. Ingen mat dock, ville att min invägning skulle vara perfekt dagen efter.

Det blev ingen invägning. Jag var första patienten. De gav mig lugnande, smärtstillande, pencillin och ett otroligt bra bemötande. Sedan dusch och jag fick åka ner till operationen. Jag var inte så rädd konstigt nog. ( hehe, var la lite flummig...)

Operationen gick bra. Jag vaknade upp ca 1½ timme efteråt. Efter en liten stund gick jag och kissade och drack lite vatten. Det var premisserna för att få åka upp till avdelningen. Dagen gick snabbt med lite flum, korta promenader, dricka, toalettbesök, lite smärta och illamående. Första natten hade jag lite ont, de gav mig lite morfin och jag somnade gott om. Dag 2 vaknade jag tidigt och var pigg som en lärka. Hela dagen!! Promenader, satt ute i solen och njöt, drack nu andra drycker än vatten, fick tugga tuggummi. Livet har börjat. Efter middagen fick duktiga lilla jag åka hem.

När jag kom hem käntes det ljuvlig. Hemma. Pussa Lassemannen, kika in till sovande Max. ( kunde inte böja mig och pussa) Somnade ljuvligt gott efter att ha försökt lägga mig bekvämt. Sov, sov och sov. Nu är jag vaken!! Druckigt frukost och tagit alvedon. Måste iväg senare och hämta ut mina recept.

Nu blir det vila idag. Ha det skönt. Kram från en blivande smalis

1 kommentar: