fredag 5 november 2010

Äntligen Fredag!! ;-)

Ja, så är det äntligen fredag igen. Bästa dagen känns det som när man är ledig en hel helg med Lassemannen. Lasse har tagit ledigt i helgen för att kunna umgås med mina syskon och för att på söndagen gå sista gången på valpkursen.
Imorgon kommer mina syskon och deras respektive samt barn hit till oss. Vi ska äta lite gott, smörgåstårta och sedan ska vi tillsammans gå ner till mammas och pappas grav. Skönt att ha sällskap dit. Idag ska jag gå dit och byta ut rosorna så det är fint när vi kommer imorgon. :-) Jag tror bannimej det känns lite lättare numera att gå dit. Har varit där mer den senaste månaden än förrut. Mammasaknaden har varit otroligt svår för mig. Hon var min förebild, min bästa vän, min Mamma som man alltid kunde ringa och få tröst och stöd från. Pappa var lugnet själv, alltid rättvis och så otroligt snäll, skulle aldrig göra en fluga förnär. Saknar honom med men kanske inte lika intensivt längre.
Pappa hade älskat Lasse. De är rätt lika till sättet. Jag är så glad över att jag har Lassemannen.

Igår fick Lasse en utekväll med bowling och god mat. Det var egentligen jag som skulle ha gått med Grannsamverkan här men min mage var lika uppblåst som en ballong. Hade inte klarat en kväll...så Lasse fick inta min plats och njuta av kvällen. Han tyckte det var askul. 8 grabbar var det. Haha, tänk vad kul jag kunde ha haft, ensam tjej hade jag blivit i så fall.

Jag går här och skrotar idag. Ska snart gå ut med Zindris igen. På tal om våran vovve. Nu kan jag lugna er alla som tror att det kommer att gå helt åt pipsvängen med Zindra för att vi inte kan någonting om hundar och för att jag har varit så hundrädd. DET är LUGNT. Allt går helt superbra. Vi har lyckats över förväntan. Zindra utvecklas och mår som en prinsessa. Hon är en väldigt duktig liten tjej som verkligen VILL lära sig nya saker hela tiden. Vi mentaltränar henne och fostrar henne. Hon får massor med motion och ser ut att må väldigt gott. Hundrädslan är borta iaf för Zindra. Jag brottar ner henne och kan fostra henne lätt som en plätt. Innan hade jag låst in mig om jag hade råkat ut för en hund som nafsade eller busade med mig. Hon får till och med slicka mig i ansiktet. De ni!!! Det kan jag ärligt säga hade varit en omöjlighet tidigare. Jag hade skitit ner mig av skräck!!
Så alla ni olyckskorpar, ni kan flaxa iväg nu, för det går faktiskt riktigt bra. Det kommer att bli görkul att fortsätta med hennes träning...

Ha en trevlig helg! Pyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar