torsdag 25 november 2010

Osannolik tur...

Lycka 1: Idag när Pandan gick till sin praktik tappade han mormors ring. Hela läderremmen och guldringen var borta. Han var helt knäckt när han kom hem på lunch. Han hade gått hela vägen tillbaka och letat. Ingen ring.
Jag erbjöd mig att gå samma väg och leta men det ville inte Pandan för det var så halt och brant där han hade gått. Jag gick ändå. Det var verkligen halt och svårt att gå där han gått och jag fick gå över järnvägsspåret. Tänkte intensivt på mamma och Pandan. Tittade ner i backen, letade. Å jag hittade ringen och remmen under snön!!! Fattar ni?? Vilken osannolik tur? Jag hade gått från K-berget nästan ner till Ica Maxi. Den låg helt under snön, jag såg en ringform under snön...Helt Otroligt!! Lycka.

Lycka var det även när Lasse berättade att han får en för tidig 50årspresent från sina helt fantastiska föräldrar så vi slapp oroa oss för lagningen av bilen. Jag blev så enormt lättad. Vi hämtade ut Lasses pärla idag.

Just nu lagar jag potatisgratäng och fläskfile i ugnen. Det doftar ljuvligt gott. Ska snart äta.

Lycka nummer tre var när min underbara väninna rinde nu i kväll och berättar att hon ska få vara med i en studie med sin gastric by pas operation. Härligt och nu kommer hon få en operationstid snart! De ni!

Hela förmiddagen låg jag, Max, Lasse och Zindra i sängen och myste. Kollade på Tingeling och bara var. Ljuvligt. Det är så gott att få såna förmiddagar. :-) Nu ska jag lägga gullungen. Tack däruppe för en underbar dag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar