söndag 11 juli 2010

Blixtar och dunder...

magiska under...

Faktiskt var det riktigt skönt när åskan och regnet drog in på campingen. Jag fick en chans att städa förtältet och göra fint. Slängde en del av Maxxens gamla leksaker.

Nu sitter jag här inne i husvagnen. Det smattrar så härligt på taket. Åskan dundrar i bakgrunden. Njuter.

Jag har läst ännu en bra bok som jag kan rekommendera. Mia Skäringers Dyngkåt och hur helig som helst. Läs den!!

Igår kom brorsan med familj och min moster Raija. Jag fixade middag på 40 minuter till dem. Det blev ris, lax och hollandaisås. Mums. Gottigott. Fisk går alltid snabbt att tillaga även om den är fryst. Perfekt som snabbmat! Det var verkligen roligt att träffa dem. Filiph och William har blivit sååå stora. Jösses vad tiden går snabbt. Hoppas de kommer tillbaka snart igen!!

Idag har Nina försökt att gifta sig med Maxxen ett antal gånger. Han springer som en avlöning utmed husvagnen så fort det blir tal om giftemål. ( smart grabb...) Han vill hellre leka pirater. Men han uppskattar Ninas kärlek när hon pussar och kramar honom. De låg bredvid varandra i hammocken och Nina pussade och kramade Max. Varför gör du så?? sa Max. Nina: För att jag är kär i dig. Max: Jaha... ( då var det helt okej...)

Nu öser regnet verkligen ner och åskan bombar för fullt. Hoppas det inte är farligt att sitta här vid datorn??!! ( Lasse skrattar för sig själv när han läste det sista...)

Imorgon ska jag scrappa med Lotta och Peggy. Jag ser verkligen fram emot det. Sover över hos Lotta och ska njuta av lite vin. Man blir sååå kreativ av vin "serrni"...*s*

Må gott därute i cyberrymden. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar