fredag 30 juli 2010

Grattis älskade svärföräldrar på er Guldbröllopsdag!

Jag börjar med dagens händelser. Idag firar mina svärföräldrar 50 år som gifta. Häftigt. De är båda underbara människor så det kanske inte är så konstigt att de trivs ihop och har lyckats hålla sams i alla år. Vi tar med dem på en båttur i augusti som en liten present.

Grattis Affie, var egentligen igår, men igår kom jag inte till en dator. Hon får sitt Grattis i efterskott. Hela 35 år blir tjejen. Jag beundrar hennes mod och energi.

Igår var jag och Maxxen i djurparken. Vi hade verkligen regnigt. Det öste ner i två och en halv timme innan det gav sig. Men sen fick vi två fina timmar. Berit, Moa och deras släktingar var med i parken. Riktigt roligt. Vi gör om det när det inte spöregnar? Berit försåg oss med korv med bröd. Tack för en god lunch! :-)

På kvällen fick vi åka till campingen för att hämta Lasses jobbgrejer och bilen. Vi hade i stressen på morgonen inte tänkt till ordentligt. Suck. Nåja, men då fick vi slängt lite sopor och rensat lite runt om. Å grattat Affie och mina svärföräldrar....så egentligen var det bra. När vi kom hem satte vi oss framför tven och kollade på en hyrfilm. The Storm. Vi fick dela den i två delar för vi var alla helt slut. Får bli del två ikväll.

Imorse satte sig max i sängen och sa: Hejsan, hoppsan, pappa är borta!! Var är han??

Det märks att vi har haft några veckor ihop, Maxxen blir lika konfunderad varje gång Lasse är borta och jobbar nu.

Renoveringen går framåt, sakta men säkert. En målning kvar och sedan tapitseringen. :-0

Regn, regn och åter regn. Ha en bra dag trots detta...

1 kommentar:

  1. Även om jag är bakis idag efter en alldeles för lång kväll med en tjejkompis, har jag det bra. Har jobbat ett par timmar idag. Allting ska återställas inför måndagen då vi öppnar igen efter semestern. Hälsa Lasse och var rädd om dig! Kram.

    SvaraRadera