fredag 20 augusti 2010

Vaken!

3½ timmes sömn blev det. Det får räcka. Finns massor att göra här innan vi åker. Såå det är bara för mig att sätta fart. Men jag måste vakna i lugn och ro. Så mackan åt jag vid datorn, läste Aftonbladet och myste. Om ca 20- 30 minuter kan jag få ner en kopp kaffe, ska bli gott...

Har vakat av efter två nätters jobbande. Inatt var det lite lugnare än det brukar, det var riktigt skönt. Kan inte komma ihåg att man har fått sitta inne en timme på väldigt lång tid. Film är inte längre att tänka på. :-( Nåja, förhoppningsvis lättar bördan nu i höst. Håll tummarna!

Zindra är lite bättre i magen nu. Och piggare. Hon är så rackarns söööt, så man vill bara gosa och busa med henne hela tiden. Nu har t.o.m Maxxen vågat sig fram och lekt med henne. Vilka sylvassa tänder hon har!! Som små nålar. Ajajajaj, det gör lite ont emellanåt när hon är för ivrig och bitig.

Har jag glömt att skriva om min diabetes? Sedan operationen har jag inte ätit medicin, Metformin, för min diabetes då läkaren sa åt mig att jag kunde sluta. Nu i veckan tog jag HbA1c, d.v.s långtidssocker. Det var bättre än perfekt!! Kan inte vara bättre. Såå jag ska fortsätta i dessa spår. Hon mätte även min midja. 22 cm mindre. Härligt. Provade ett par sommarbyxor som jag inte har använt i år för de var såå små förra året. Nu ramlade de av. Kan inte ens ha dem uppe. Hehe, jättekuligt. Det får bli träning nu i höst och kämpa för en fin kropp!!

Imorgon är det Kräftskiva. Jag ser verkligen fram emot det. Blir skoj. Har en del "bus" i bakfickan...*s* Må gott därute. Pyzz

1 kommentar:

  1. Gud vad skönt att slippa oroa sig för diabetes och sånt! Lycka till med fortsatt viktnedgång!Kram

    SvaraRadera